تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

درارزش واهمیت معلم

دراهمیت وارزش مقام معلم ووظیفه ی دولت وجامعه

امام علی (ع)میفرماید: جلو پدر،مادر ومعلم خود بپا خیز هر چند که فرمانروا باشی

درسال 1966برژنف در رابطه با معلم ونقش او درجامعه چنین گفته است:  من به دولت ومردم شوروی توصیه میکنم که باید به معلمین احترام عمیقی بگذارند که باقدرت ودانش خود وبا تمام گرمای قلبش برای آموزش وپرورش کودکان تلاش می کنند،ماباید نقش وپرستیژ معلمین خود را افزایش دهیم (آموزش ابتدایی در آستانه قرن 21 ترجمه مهدی پور)

درآوریل 1985 یونسکو در یک گفتگوی بین المللی در پاریس در باره ی سیاستها وبرنامه های مشترک برای آموزش کارکنان حرفه ای در آموزش وپرورش اعلام کرد:

موضوع مهم این نیست که نهادهای خوبی برای آموزش مربیان داشته باشیم تا فعالیت های متعددی را که در جهت این هدف است با یکدیگر هماهنگ سازیم .مثلا تلاش برای افزایش سطح آموزش معلمین مولد نیست،مگر این که در همان حال منابع برای افزایش استاندارد زندگی وبهبود جایگاه آنها در جامعه انجام گیرد.(همان منبع)

ماقادر نخواهیم بود که خودمان وجامعه مان ویک دنیای آشفته را احیاء کنیم ، مگر آنکه جملگی اعتقاد به نجات چیزهای ارزشمند داشته باشیم.وهرجامعه زمانی زوال می پذیردکه نهادهاوافراد آن طراوت خود را از دست بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد