ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
َحضرت علی(ع)می فرماید:پایین ترین علم آن است که درزبان باشد وبالاترین علم آن است که در جوارح ورفتارظاهر شود.
می توان گفت که این حدیث گوهرباراشاره دارد به سه حیطه ی یادگیری(شناختی،عاطفی وحرکتی)که معلم باید در آموزش وپرورش دانش آموزان در نظر داشته باشد.
یکی از پستهای نظارتی که وظیفه ی مشخص کردن نقاط قوت وضعف سیستم آموزش وپرورش واصلاح آن را بر عهده دارد، پست مدیریت وناظرین آموزشی است که می بایست از صفاتی برخوردار باشند تا بتوانند موفق تر عمل نمایند از جمله ی آن صفات عبارتند از:
1- هنر گوش دادن.
2- مهارت درک دیگران.
3- تاثیرپذیری وتاثیرگذاری.
4- قدرت تصمیم گیری.
5- ارتباط بادیگران بر اساس اصل تفاوت های فردی.
6- موقعیت یابی.
7- آمادگی برای تغییر وتحول.
8- حل مسئله ومشکل گشایی.
9- رشد خود.
10حل تعارضات.
11ابراز عواطف به دیگران