تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

اندر مزایای طرح اتوماسیون

تقریبا نیم ساعتی بود که توی اتاق مدیر عامل بودم و بیش از شش ماه از پیاده سازی نرم افزار مکاتبات الکترونیک (اتوماسیون اداری) می گذشت. دیگه داشت حوصله ام سر می رفت و نزدیک بود با گفتن چند جمله قصار کار دست خودم بدم.

روی تمام کلید های صفحه کلید کامپیوترش حروف فارسی را هم چسبانده بودند ولی باز هم تو پیدا کردن حروف مشکل داشت. مخصوصا با حرف های "پ" و "ژ" که جای مناسبی روی صفحه کلید ها ندارند.

بالاخره انتظار به سر رسید و موفق شدم از اتاقش بیام بیرون! بالاخره تونست با کمک های من، البته به طوری که بهش بر نخوره، آخه خدای نکرده مدیرعاملی گفتن! نامه ای را که مدت ها توی کارتابل الکترونیکی اش مانده بود پی نوشت (پاراف) کند.

موفقیت دیگر من امروز این بود که تونستم بدون اینکه نامه را پرینت کند ازش بخواهم که نامه و پیوست هاش را مطالعه کرده و پی نوشت نماید. تقریبا در اکثر موارد وقتی نامه ای را توی کارتابل الکترونیکی بهش ارجاع می دهیم به منشی اش می گوید از نامه یک پرینت بگیر تا مطالعه و پی نوشت کنم.

مدت ها بود برای من این پرسش مطرح بود که چرا باید حتما پرینت گرفته و بعد روی نسخه کاغذی دستور بدهد با خودم می گفتم حتما می خواهد سند رسمی در سوابق حفظ شود ولی آیا مگر سند الکترونیکی که در سازمان گردش می کند رسمی نیست؟! آن هم توی وضعیت جاری مملکت که حجم زیادی از جابجایی پول ها از یک حساب به حساب های دیگر به صورت الکترونیکی انجام می شود و حتی اداره دارایی نیز بخشی از دفاتر مالی را به صورت الکترونیکی قبول می کند.

این پرسش برام باقی بود تا اینکه امروز که توی اتاقش بودم دیدم بنده خدا (مدیر عامل رو می گم) چه زجری برای تایپ چند کلمه می کشد. یادم نمیره روزی را که قرار بود از نرم افزار مکاتبات الکترونیک استفاده بشه سخنرانی محکمی اندر مزایای این روش داشت و همه خوشحال بودند که با چه مدیر فرهیخته و به روزی روبرو هستند    

بی سوادان قرن 21 کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند بلکه کسانی هستند که نمی توانند آموخته های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.

منبع:مشاور مدیریت

نظرات 1 + ارسال نظر
ابوالفضل سیفی جمعه 24 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ http://abseyfi3.blogfa.com

با سلام خدمت برادر محترم آقای کرامت کاظمی ُ امیدوارم در سایه ی الطاف خداوند

رحمان همواره پیروز و موفق باشید. از طرف من به خانواده ی محترم سلام برسانید

امیدوارم با سلامتی کامل ماموریت خطیر خود را در کشور دوست و همسایه به

اتمام برسانید و دوباره در کنار هم هی چایی بریزیم بخوریم ... هی چایی بریزیم

بخوریم ... .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد