تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

برای یک شروع خوب هیچ وقت دیر نیست

برای یک شروع خوب هیچ وقت دیر نیست. حتما شما هم بر حسب عادت بخشی از کارهایتان و یا شروع یک کار جدید را به اول هفته موکول کرده اید؛ امروز همان روز است پس بهتر است دست به کار شوید تا هفته ای موفق را آغاز کنید. همه می دانیم که برای شروع یک فعالیت جدید و شروع کارها هیچ وقت دیر نیست اما اغلب عادت کرده ایم آن را به شروع هفته یا شنبه موکول کنیم، امروز همان شنبه ای است که برای آغاز درنظر گرفته ایم، پس بیایید شروع کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا یازده راز برای شروع یک هفته موفق را با شما در میان بگذاریم:
1. برنامه ریزی کنید: یک دفترچه تهیه کنید و اولویت های هفته را در آن یادداشت کنید هر کاری که انجام شد و یا هرقرار ملاقاتی را که انجام دادید تیک بزنید تا مطمئن شوید چیزی از قلم نیفتاده است.

2. وقت بگذارید: برای انجام هر کار، ساعتی را تعیین و برآورد کنید آن مسئولیت یا کارتان چقدر طول می کشد به این ترتیب خودتان را موظف خواهید کرد در اسرع وقت به انجام امور بپردازید.
3.
استراحت و تفریح را فراموش نکنید: علاوه بر انجام کارهای محوله وقتی را برای تفریح، استراحت و گذراندن زمان در کنار عزیزانتان اختصاص دهید؛ این زمان ها انرژی شما را در سطح شگفت انگیزی افزایش خواهد داد.
4.
مشورت کنید: قبل از انجام هر کار مهمی که احساس می کنید چندین راهکار مختلف برای تحقق آن وجود دارد با یک متخصص مشورت کنید، به این ترتیب از اتلاف وقت و انرژی پیش گیری خواهید کرد.
5.
به برنامه تان عمل کنید: بسیاری از ما عادت کرده ایم ایده های خوب و مبتکرانه را به خاطر ترس از نتیجه در جایی از ذهنمان ذخیره کنیم اما آنجا به هیچ کارمان نخواهد آمد مگر اینکه سعی کنیم آنها را تجربه کنیم. پس سعی کنید به برنامه ای که در نظر گرفتید عمل کنید و آن را به تاخیر نیندازید.
6.
مثبت اندیش باشید: برای موفقیت در شروع یک هفته کاری نگاه مثبت و پر انرژی به کارها و آنچه پیش رو دارید می تواند بسیار مفید و تاثیرگذار باشد.
7.
گروهی کار کنید: از خودخواهی پرهیز و تلاش کنید در شادی ها و موفقیت هایتان دیگران را هم دخیل کنید. همیشه به فکر این نباشید که خودتان گل بزنید هر از چند گاهی به جای هت تریک به فکر این باشید که پاس گل بدهید این کار نه تنها محبوبیت شما را در محیط کار افزایش می دهد بلکه انرژی تان را چند برابر می کند.
8.
خطاپذیر باشید: وقتی کار اشتباهی انجام دادید بدون بهانه آن را بپذیرید و اگر لازم دیدید عذرخواهی کنید گاهی تعصب بیش از حد به روی یک ایده یا تصمیم باعث می شود که کل ماهیت کارتان زیر سوال برود.
9.
از درگیری بی مورد پرهیز کنید: منظور این نیست که هرگاه بر سر مسائل کاری با همکاران تان اختلاف نظر پیدا کردید پا به فرار بگذارید یا اینکه هر چه آنها می گویند بپذیرید بلکه مقصود آن است که در عین اینکه بر مواضع صحیح خودتان اصرار می کنید از بحث های بیهوده و پرداختن به حاشیه بپرهیزید.
10.
راه راست را انتخاب کنید: همیشه میانبرهای غیر قانونی یا به اصطلاح راه های دور زدن برخی مشکلات به ذهن خطور می کند و بعضا ممکن است وسوسه شویم که کاری خلاف عرف و اخلاق انجام دهیم تا موفقیت بیشتری به دست آوریم اما توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن این روش ها یا فکر کردن به آن پرهیز کنید چراکه اگر در ظاهر هم موفق شوید در پیش وجدانتان شکست خورده و بی ارزش خواهید بود.
11.
به خدا توکل کنید: اول و آخر این برنامه ریزی یک اصل مهم است و آن اینکه به خدای بزرگ اعتماد کنید و بدانید او بهتر صلاح کار ما را می داند. اگر به آنچه می خواستیم رسیدیم باید شکرش را به جا آوریم و اگر به آنچه می خواستیم نرسیدیم باز هم باید شکر کنیم و به حکمتش رضایت دهیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
منصور دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 ب.ظ http://basirat-baharan4511.blogfa.com/

سلام خسته نباشید
مطالب بسیار جذاب و خوبی بود .موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد