تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تعریف تقوا از نظر الهی قمشه ای

فیلم خودتان را بگیرید وبگذارید جلوی خودتان،ببینید می خواهید این فیلم را جلوی  همه پخش کنند؟ 

 

با فرزندم چطور برخورد کردم ؟با مادرم چگونه حرف زدم؟و... 

 

اگر حاضر نیستی این فیلم رابقیه مردم ببینند یعنی خوب نیستی! این یک تعریف از تقواست که تمام  

 

اعمالت راروی سرت بگذاری وبروی بازار دوری بزنی وشرمنده نشوی! 

 

خداوند این امکان را به ما داده که هر روز محاسبه نفس کنیم وخود را اصلاح کنیم.

عدالت در تقسیم اموال

روزى از اصفهان مالى را براى امیر المومنین آوردند که آنرا هفت بخش کرد. یک گرده نان زیاد آمد. پس آنرا نیز شکست و هفت تکه کرد و هر تکه ى آنرا بر روى یکى از آن بخش هاى اموال نهاد. سپس میان مردم قرعه انداخت ، تا اولین بار چه کسى سهم خود را بردارد. روز دیگر دو زن ، یکى عرب و دیگرى از موالیان وى ، به نزد وى آمدند و چیزى خواستند پس حضرت فرمود تا هر کدام از آن دو را یک پیمانه خوراکى و چهل درهم دادند. پس آنکه از موالى بود، سهم خود را گرفت و رفت و آن زن عرب گفت: اى امیر مؤ منان من عرب هستم و او از موالى بود و آنگاه تو به من همان اندازه مى دهى که به او دادى ؟ حضرت على به او فرمود: من در کتاب خدا نگریستم و در آن براى فرزندان اسماعیل هیچ برترى اى بر فرزندان اسحاق ندیدم. (یعنی هیچ تفاوتی بین نژادهای مختلف نیست)الغدیر، ج 16، ص 17.