ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
1. مراقبت و نظارت بر فعالیتهای مدرسه
2. نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و دستورالعملهای مربوط و بخشنامههای ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش و برنامهریزی برای توجیه و آموزش عوامل ذیربط.
3. بررسی و تأیید برنامههای پیشنهادی سالانهی مدرسه که از سوی مدیر، در چارچوب مقررات و ضوابط مربوط، به شورا ارائه میشود.
4. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد پیشنهادهای ارائه شده از سوی شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان و شورای دانش آموزان.
5. بررسی و تأیید برنامههای مربوط به بزرگداشت ایامالله و مناسبتهای مختلف دینی و انقلابی و ملی.
6. بررسی و تأیید برنامههای مربوط به مسابقات علمی، ورزشی، فرهنگی و هنری در سطح مدرسه.
7. بررسی و تأیید برنامهی اردوها و بازدیدهای دانش آموزان از مراکز علمی، فرهنگی، حرفهای با رعایت مادهی 107 این آییننامه.
8. بحث و اتخاذ تصمیم در مورد چه گونگی برگزاری امتحانات با رعایت مقررات و دستورالعملهای مربوط.
9. تصمیمگیری در مورد تشویق و تنبیه دانش آموزان
10. برنامهریزی برای تقدیر از کارکنان و دانشآموزان نمونه به منظور ارائهی الگوهای شایسته با همکاری انجمن اولیا و مربیان.
11. تصمیمگیری در مورد تخلفات امتحانات داخلی دانشآموزان برابر آییننامهی رسیدگی به تخلفات امتحانی.
12. تصمیمگیری در مورد لباس و پوشش دانشآموزان، در چارچوب مبانی و ضوابط مندرج در فصل پنجم این آییننامه.
13. نظارت بر فرآیند بودجهبندی برنامهی درسی ارائه شده از سوی شورای معلمان و تأیید آن برای اجرا.
14. بررسی مشکلات موردی دانشآموزانی که با مسائل خاصی از نظر آموزشی و پرورشی مواجهاند و ارائهی پیشنهاد به کمیسیون خاص ادارات آموزش و پرورش مربوط با توجه به اختیارات کمیسیون مذکور.
15. صدور مجوز اخذ امتحان از دانشآموزی که در امتحان پایانی[1] داخلی و امتحان جهش تحصیلی و تغییر رشته غیبت موجه داشته است تا دو هفته پس از پایان امتحانات.
16. بررسی و تصویب پیشنهاد شورای معلمان در مورد تعیین پایهی تحصیلی دانش آموزان دورهی ابتدایی مشمول مادهی 43 این آییننامه.
17. برنامهریزی برای کمک به دانشآموزانی که شرایط استفاده از مادهی 54 این آییننامه را دارا میباشند.
18. تصمیمگیری در مورد دایر بودن مدرسه در ایام تعطیل رسمی و اوقات فراغت، برای فعالیتهای فوق برنامهی آموزشی و پرورشی، با مسؤولیت مستقیم مدیر مدرسه.
19. برنامهریزی برای ارتقای هر چه بیشتر دانش معلمان و کارکنان مدرسه.
20. ترویج و گسترش فعالیتهای آموزشی، پرورشی و تقویت اعتقادات دینی، قرآنی و نماز و مکارم اخلاقی و فراهم آوردن امکانات و زمینهی های برگزاری شایستهی مراسم گوناگون عبادی سیاسی.
21. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد چه گونگی ارتقای مهارتهای زندگی و اجتماعی مورد نیاز دانش آموزان.
22. برنامهریزی مناسب به منظور توسعهی تربیت بدنی، بهبود وضع امکانات ورزشی، حفظ و توسعهی نمودهای عینی اخلاق و آداب اسلامی، ارتقای سطح بهداشت، بهبود وضعیت فضا و تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و نمازخانه و حفظ محیط زیست.
23. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد نحوهی مشارکت مؤسسات و دستگاههای آموزشی خارج از مدرسه در آموزشهای علمی و عملی دانش آموزان بر اساس آییننامهی های مربوط.
24. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد عرضهی تولیدات و ارائهی خدمات حاصل از فعالیتهای آموزشی (عملی – کارگاهی) دانش آموزان به متقاضیان بر اساس آییننامههای مربوط.
25. برنامهریزی مناسب برای برقراری ارتباط و تعامل بین مدرسه و جامعهی محلی به منظور بهرهمندی از امکانات و ظرفیتهای پیرامون مدرسه در ارتقای امور کمی و کیفی مدرسه.
26. تعیین پایهی تحصیلی دانش آموزی که در نظام آموزشی خارجی تحصیل کرده و متقاضی ادامهی تحصیل در مدرسهی ایرانی خارج از کشور است، با رعایت مفاد آئیننامهی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی.
27. تغییر رشتهی تحصیلی دانش آموزانی که رشتهی تحصیلی آنان در کشور محل انتقال موجود نمیباشد (چنانچه دانش آموز باید در امتحان برخی از دروس به عنوان تغییر رشته شرکت کند میتواند ضمن ثبت نام و ادامهی تحصیل در رشتهی مورد نظر، دروس مربوط را تا پایان سال تحصیلی امتحان دهد
28. انتخاب دانش آموز جهت تحصیل در مدرسهی شبانهروزی با رعایت اساسنامه مدارس شبانهروزی.
29. بررسی و اتخاذ تصمیم در مورد دانش آموزانی که با مشکلات اخلاقی و رفتاری خاص مواجهاند با حفظ و رعایت شأن و کرامت انسانی آنان و تصمیمگیری در مورد دانش آموزان مشمول مادهی 84 این آیین نامهی، در چنین مواردی موضوع با حضور مدیر، یکی از معاونین به انتخاب مدیر، یک نفر از مربیان امور تربیتی به انتخاب مربیان و مشاور مدرسه (در صورت وجود مشاور در مدرسه) بررسی و تصمیم لازم اتخاذ میشود.
ارکان مدرسه عبارتاند از:
1. مدیر مدرسه.
2. شورای مدرسه.
3. انجمن اولیا و مربیان.
4. شورای معلمان.
5. شورای دانش آموزان.
مادهء 5. مدیر مدرسه موظف است با مشارکت کارکنان مدرسه و اولیای دانش آموزان برنامهی سالانهی خود را در ابعاد مختلف با رعایت ضوابط آموزش و پرورش تنظیم و به تصویب شورای مدرسه برساند.
ادهء 8. مدیر موظف است به طور منظم و برنامهریزی شده شورای مدرسه، انجمن اولیا و مربیان، شورای معلمان و شورای دانش آموزان را تشکیل دهد و بر اجرای مصوبات و چه گونگی ثبت و نگهداری سوابق و صورت جلسات مربوط نظارت کند.
منبع : ایین نامه اجرایی مدارس
از مطالبتون ممنون
عجب وظلیفی داریم ما شورا ها
ولی اندک کسی این وظایف رو میدونه و به همین خواطر تو مدرسه ما زیاد شورا مهم نیست
و من هم تنهایی نمیتونم شورا رو زنده کنم
بابا چرا چیز های که مربوط به شورا مدرسه ی نیست می نویسید؟
ممنون من که استفاده کردم.
واقعا خیلی کمن آدمایی که وظایف شورا رو بدونن!
از اطلاع رسانی شما متشکرم.♥♥♡♡
ممنونم
خیلی انتظارات زیادی دارین از ما
ما ک شورا هستیم تو مدرسمون اینا اجرا نمیشه
منکه چیزی نفهمیدم همش چرت بود
Noppl
ماکه مدیرمان خودشان زحمت همه کارها رامی کشند حتی امضاهارا. منطقه16
من رئیس شورای مدرسه هستم و همه ی وظایف رئیس شورا رو به خوبی انجام می دهم
من خودم رئیس شورای مدرسه ی شهید مطهری در گوهردشت هستم.من حتما به وظایفم عمل میکنم
چرتتتتتتتتتتت
لرررززززززژژ
هی
به من میگفتن باید کاری کنی گوشی بیاریم مدرسه
...
دوستان رئیس شورای مدرسه مدیر هست .واقعا چی می گید .
ا نیکه میگید احتمالا شورای دانش آموزی هست