ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
1-عوامل فردی که درون خود دانش آموز موجب بی توجهی اومی شود مثل انگیزه ها،هیجانات، رغبت ها وعلایق،خستگی،اشتغالات فکری وخیالبافی و...
2-عوامل محیطی که خارج ازوجود دانش آموزاست که سه دسته اند:
الف) عوامل مربوط به معلم مثل روش تدریس ،نوع رفتار وبرخورد با دانش آموز، سرعت بیان ، لهجه ،وضع ظاهر و...
ب) عوامل مربوط به محتوای درس مثل مشکل یا ساده بودن مطلب ،یکنواختی وتکراری بودن آن ، حجم مطلب و...
ج) عوامل فیزیکی مربوط به محیط کلاس مانند نور ،سرما ،گرما ،سروصدا و...
.
تحقیقات آقای هادی عزیززاده (کارایی داخلی نظام آموزشی)تایید می کند که:
"50درصد از دانش آموزان پسر و41درصد ازدانش آموزان دختری که وارد دبیرستان می شوند ،تحصیلات خود را ناقص رها کرده قبل از اخذ دیپلم ترک تحصیل می کنند وتنها 32درصد پسر و44درصد دختری که وارد دبیرستان می شوند می توانند دوره متوسطه را طی کنند."
آقای نفیسی دراین ارتباط می گوید:
"کم توجهی جامعه به این موضوع ،سبب شده است که درشناسایی عوامل موثر دربروز این خسارت ووزن هریک از آنها اهتمام کافی به کار برده نشودوهر یک از عناصر دخیل اعم از مدیران ،معلمان ،برنامه ریزان ،کارشناسان ،مسئولان ستادی آموزش وپرورش،دانش آموزان واولیای آنها ومراجع سیاستگذاری وتصمیم گیری که فرایند تخصصی منابع را هدایت می کنند از خود سلب مسئولیت کرده عناصری غیر از خود را در این جریان موثر وچه بسا مقصر بشناسند ودر نتیجه کسی برای اصلاح وضع وظیفه ای برای خود قائل نباشد "
سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارندهای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده میکنید، ممنون.
موفق باشی...