تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

تدبیر

اموزشی ، پرورشی ، اچتماعی

رهیافت های مدیریت

رهیافتهای عملی در مدیریت

برای برقراری ارتباط اثربخش لازم است به چند وجه توجه کافی شودوبرپایه آن نسبت به ایجادارتباط اقدام گردد:

**گشودگی عاطفی وفکری.

** بردباری وشکیبایی دربرخوردبا آراء ونظرات دیگران.

** گوش دادن فعال وموثر به منظوردریافت نظرهای طرف مقابل.

** به کارگیری رفتارحمایت گرانه وایجاد جو مبتنی بر صداقت وصمیمیت.

** نشان دادن همدلی وهمدردی وداشتن نگرش مثبت نسبت به افراد وعقاید آنها وبرخورد بی طرفانه ومنصفانه.

** ایجاد رابطه ای دوستانه ودو جانبه با کارکنان.

** جلوگیری از بوجود آمدن محیطی خشک وبی عاطفه.

دکتر شعاری نژاد در باره ی مدیریت مدرسه می گوید:

مدیر مدرسه در موفقیت مدرسه بالاترین نقش ها وبیشترین مسئولیت ها رابه عهده داردواین نقش ها را زمانی در حد مطلوب ایفاء خواهد کرد که :

آزادی انتخاب وتصمیم گیری داشته باشد.

ازصلاحیت های علمی وفنی بر خوردار باشد.

امکانات آموزشی مساعدبا نظر خوداو فراهم شود.

بتواند در هنگام ضرورت،درست وبا اعتماد به نفس تصمیم بگیرد.

مدیریت او انتخابی باشد نه تحمیلی،یعنی خود به رغبت شخصی مسئولیت مدیریت را به عهده بگیرد.

پس مدیر مدرسه که اساسا یک معلم است باید کار خود را با این اعتقادات آغازکندوادامه دهد که:

الف)مردم ارزش واهمیت دارند.

ب)مردم می فهمندوعلاقه مند هستند که بدانند.

ج)مردم میخواهند ومیتوانند یاد بگیرند.

د)مردم تغییر پذیرندوقابل اعتماد ومی توان با آنهاسازگارشد.

ودر آخر باید گفت :

مجموعه ی بهترین ها در صورت عدم مدیریت یک مجموعه ی بهترین نیست.

نظرات 1 + ارسال نظر
کرامت کاظمی پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:44 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد